Confess – Kolin Huver

Izdavač: Atria Books

Format: e-knjiga

Jezik: engleski

Datum izdavanja: 10. mart 2015.

Broj stranica: 320

Žanr: ljubavni, NA

★★★¼

3,25/5

 

Da budem potpuno iskrena, nisam planirala da pročitam Confess Kolin Huver. Negde na internetu sam naletela na trejler za istoimenu mini-seriju koja će se prikazivati u aprilu i jednostavno sam morala da saznam o čemu se radi. Ranije sam čitala knjigu Ugly Love ove autorke i zaista mi se dopala, tako da sam očekivala da će mi se svideti i ova, posebno jer trejler za seriju izgleda odlično. Ipak, kao i u većini slučajeva kada sam imala velika očekivanja, završila sam delimično razočarana.

Sažetak:

Oburn Rid je čvrsto odlučila da ponovo izgradi svoj život i u njemu nema mesta za greške. Ona u Dalasu naleti na umetnički atelje u potrazi za poslom, ne očekujući da će postati privržena enigmatičnom umetniku i vlasniku  tog ateljea Ovenu Gentriju.

Kada Oburn konačno dozvoli sebi da se približi nekome, otkriva da Oven ima tajnu koja može da uništi sve do čega joj je stalo. Jedini način da to izbegne jeste da Ovena izbaci iz svog života, ali može li ona to i da uradi?

Ideja priče je sjajna, ali ostaje samo na tome, na ideji. Sve pada u vodu zbog brzine kojom su ideje sprovedeno u delo, kao da je spisateljica bila u žurbi da kaže sve što ima o Ovenu i Oburn i u toj brzini izostavila ono što bi trebalo da čini tu priču upečatljivom.
Nadala sam se da ćemo imati više prilika da se udubimo u Ovenovu umetnost, u način na koji bira ispovesti koje će oslikati i na proces njegovog  stvaranja. U početku je ta priča zaista obećavala, ali već od druge četvrtine knjige o tome ima sve manje i manje reči. Jedino što njegovoj umetnosti zapravo doprinosi jesu predivne ilustracije koje predstavljaju njegovo stvaralaštvo.. Takođe, ispovesti navedene u knjizi su zapravo ispovesti pravih ljudi, što daje istinitost i vrednost priči.

Rekla bih i da je lik Ovena  u stvari i najbolje urađen u knjizi. Nije nimalo uobičajen lik, niti je hodajući kliše – zapravo je pomalo čudan, ima zanimljivu i kompleksnu ličnost i jednostavno je nemoguće da vam se i takav ne svidi. Zanimljivo je to što  većina muških likova u ovoj vrsti knjiga od mačo i alfa-mužjaka ili jednostavno normalnih momaka postaju papučići, što se desilo i Ovenu u jednom trenutku u ovoj priči. Mislim da je to smešno. Ali kada se taj aspekt izuzme, stvarno je jedan od najzanimljivijih likova o kojima sam čitala.
Oburn, s druge strane s početka je prikazana kao jak lik, s mnogo potencijala za razvijanje, ali utisak o njenoj snazi mi je razvejala rečenica u kojoj ona sama sebi kaže da je kurva bez ikakvog posebnog razloga. Zar ne mislite da je to već degradacija koja ne pristaje 21. veku? Takođe mi se ne sviđa to što povlađuje ljudima kako bi došla do onoga što želi, iako ni na taj način ne dobija baš ono za šta se „bori”. Ona mi se nije preterano dopala, mada je imala i svoje blistave momente.
Generalno, mislim da je moj najveći problem s ovom knjigom to što me previše podseća na Too Late, priču koju je Kolin Huver svojevremeno pisala na Wattpadu a nedavno ju je objavila i kao knjigu. Takođe sam videla i elemente Ugly Love, koja je prva njena knjiga koju sam pročitala i koja mi se mnogo dopala. Jednostavno imam osećaj kao da se iz knjige u knjigu autorka ponavlja i da će tako biti i ako nastavim da čitam njene knjige.
Najbolji delovi knjige su početak i kraj, gde zapravo upoznajemo likove, njihove životne okolnosti i gde zapravo vidimo njihovu najbolju sliku. Sve između je u poređenju s tim mlako i neupečatljivo. Kao da je i   način pisanja drugačiji na početku/kraju i u sredini. U prvom slučaju reči imaju težinu i svrhu, dok u sredini odaju utisak zbrzanosti i užurbanosti.
Generalni utisak je da je priča imala izuzetan potencijal koji nije iskorišćen do kraja.
Ali s vedrije strane, nadam se da će serija pokazati priču u boljem svetlu, a iz onoga što se vidi u trejleru mislim da hoće.

Trejler:

Pesme koje su mi pale na pamet dok sam čitala knjigu:
Rockabye – Clean Bandit ft. Sean Paul & Anne-Marie                                                                       •Treat You Better – Shawn Mendes
Da li ste vi čitali Confess? Kakvi su vaši utisci? Volite li knjige Kolin Huver?

Do sledeće objave,
Jana vam šalje pozdrave ♥

Leave a Reply

