Jezik: srpski

Datum izdavanja: 22. jul 2016.

Broj stranica: 170

Žanr: krimi-ljubavni triler

★★★

3/5

Drago mi je što vidim da se sve više mladih u Srbiji interesuje za književnost, voli da čita, ali i da piše. Jedan od mladih pisaca Mihajlo Vasiljević ljubazno mi je ponudio da pročitam njegov roman prvenac, koji je objavljen prethodne godine.

Neke ljubavne priče su bajke. Neke su tragedije. Neke tragedije nakratko postanu bajke. Sve dok sat ne otkuca ponoć i magija ne prestane. Istina je da se ne treba uvek boriti za ljubav. Čak i kada
smatramo da je ta ljubav iskrena i prava. A nekad, ljubav je jedino za šta se vredi boriti. A znate li šta ostane posle ljubavi? Stare slike pune uposmena. Uspomene pune ljubavi. Noći bez sna. Jutra u
samoći. Sećanje na vas i vaše sve. Na sve ono čega više nema. Ali ono što još ostane posle ljubavi je sama ljubav. Bez ičega. Bez svađa, pomirenja, suza, smeha, tuga, sreće…
Samo ljubav kao imenica, kao reč, kao osećanje. Kao ljubav koja je
bila tu i uvek će ostati tu negde u nama.

Knjiga prati Viktora, momka slomljenog srca koji pokušava da preboli jedinu veliku  ljubav u njegovom životu – Miu – koja  ga je ostavila i nestala bez traga i glasa. Tugu i bes utapa bezbrojnim pijanstvima i vezama za jednu noć, želeći da uništi druge devojke onako kako je Mia uništila njega. To traje sve do trenutka kada mu za oko zapadne Ena, neobično obična devojka koja svojim odbijanjem da igra po njegovim pravilima povređuje njegov ego i zaintrigira ga u isti mah.

Pored ovakvog prikaza, verovatno biste pomislili da je reč o najobičnijoj ljubavnoj priči, što sam i ja pomislila čitajući sažetak. Ipak, kroz radnju knjige, pored ljubavne priče, provlače se i napetost trilera kao i elementi krimi-priče i ne bi se mogla svrstati u samo jednu kategoriju. Radnja  romana je, stoga, prilično brza i nemoguće je ne pročitati ga u jednom dahu, čemu doduše doprinosi i to što je prilično kratak, sa samo 170 stranica.

#uprolazu #knjiga #mihajlovasiljevic

A post shared by Mihajlo Vasiljevic Citati (@mv_citati) on

S obzirom na to koliko je priča ambiciozna, verovatno bi joj više odgovarao veći obim, jer ima mnogo stvari koje su mogle da budu proširene ili malo detaljnije opisane. Knjiga ne obiluje opisima ni likova ni mesta koji bi pomogli čitaocu da u potpunosti zamisli sve situacije, što je i dobro i loše jer na neki način čitalac ima slobodu da mašta i sebi sve dočara, mada bi bilo dobro da postoji više smernica. Bilo bi bolje da su likovi više istraženi, da smo imali priliku da saznamo više o njihovim snovima, nadanjima, željama, usponima i padovima, o njihovoj prošlosti i o tome kako su postali ono što su sada. To se ne odnosi na Viktora, koji je glavni lik, pa čak ni na Miu, već na likove kao što su Ena i Relja, koji su veliki deo Viktorovog života, a ipak malo znamo o njima.  Ena je veća misterija od Mie, koja je kroz gotovo čitavu knjigu bila obavijena velom tajne. Ona mi je verovatno i bila najzanimljiviji lik i zaista bih volela da sam imala prilike da više saznam o njoj.

Viktor je interesantan protagonista, sa vrlo tužnom ali zanimljivom životnom pričom. U početku je vrlo iritantan, jer ima stavove kao što su „Sve žene su iste, sve žene su ona“ i „Glumim sreću a u sebi patim“ i neke izjave kojima se duboko protivim, ali do kraja knjige vidi se razvitak i napredovanje  njegovog lika nabolje. Napredovanje (ili nazadovanje) likova u bilo kom pogledu je zaista važan deo svake knjige i u ovoj je to zaista dobro urađeno.

#uprolazu #mihajlovasiljevic