Jezik: srpski

Datum izdavanja: oktobar 2016.

Broj stranica: 190

Žanr: tinejdž

★★★★

4/5

Hariju iz Espoa u Finskoj nije nimalo privlačna pomisao na to da će leto provesti u Oslu, u porodici očevog prijatelja. Ali postoje samo dve mogućnosti – ili Norveška ili obilaženje rođaka i sajma narodnih rukotvorina s roditeljima. Vile je takođe iz Espoa, a leto provodi kod strica u Oslu i uopšte nije oduševljen time što će deliti sobu s nekim Harijem. Ispostavilo se, međutim, da debeljuškasti Hari i zelenooki Vile imaju mnogo više zajedničkog nego što je to na prvi pogled izgledalo – pre svega ljubav prema hevi metalu. Njihovi hevimetalski snovi počeli su da se ostvaruju kada su upoznali Iračanina Hašemija, ali situacija postaje izuzetno napeta kada u njihov život ulaze zloslutne Kobre, koje smatraju da Norveška pripada isključivo Norvežanima.

Znate li šta me najviše oduševljava kod književnosti i čitanja? To što u svakoj knjizi saznajemo nešto novo o ljudima i njihovim navikama i svakodnevici, snovima i nadanjima, ma gde se oni nalazili i ma kojoj kulturi pripadali. To što čitajući imamo priliku da upoznamo stvari s kojima inače nemamo gotovo nikakve dodirne tačke.

Sfera metal muzike nikada nije bila tema kojom sam se bavila budući da mi ta muzika uopšte ne odgovara, a zato nisam bila sigurna ni šta da očekujem od ove knjige. Ipak, kao što se desilo svaki put do sada, vrlo prijatno sam se iznenadila. Iako je hevi metal u centru dešavanja, njegova uloga je spajanje ljudi koji ga podjednako vole, udruživanje njihovih snova, nadanja i talenata u duhovitu i vrlo simpatičnu priču.

„Moramo imati snove, jer život čine vrednim življenja.“

Ono što „Braću metalce“ čini jedinstvenom knjigom jeste humor kojim je ta knjiga prožeta. Od prve do poslednje stranice nemoguće je ne nasmejati se od srca brojnim komičnim situacijama u kojima se nalaze i izjavama likova – na primer, Hariju petak 13. nije potreban da bi mu dan bio baksuzan!

Tri glavna lika su Hari, Vile i Hašemi – tri potpuno različita momka. Za jednog biste rekli da je pravi stereotipni metalac, za drugog da je dežurni šmeker, a za trećeg da je talentovani muzičar. Njih trojica su čudan spoj koji postaje pravi model onoga kako bi prijateljstvo trebalo da izgleda. Ne postoji situacija u kojoj bi neko nekoga ostavio na cedilu. Osnivanje benda ih zbližava međusobno, pokazuje im koliko mnogo mogu da postignu samo ako se dovoljno trude i dovoljno veruju u sebe.

Što se više bližilo takmičenje bendova na koje su se prijavili, to je atmosfera knjige bila sve življa i nemoguće je ne iščekivati željno nastup i njegove rezultate. Ali i pre toga postoji dosta napetih scena u kojima su hrabrost i istrajanost naše trojice metalaca na priličnom ispitu. Da ne otkrivam više, knjiga ima sve ono što je potrebno da bi bila odlična.

Jedina stvar koja može biti donekle problematična jeste način pripovedanja – ono je u trećem licu ali se svako malo smenjuje lik iz čijeg ugla se posmatra priča. Pritom, to se dešava u jednom poglavlju i može biti malo konfuzno dok se ne navikne na način pisanja.

Sve u svemu, ovo je jedna vrlo duhovita knjiga iz koje je moguće naučiti mnogo novih stvari i upoznati se s novim predelima. Od sveg srca je preporučujem!

Jeste li vi čitali „Braću metalce“?

Jana vam šalje pozdrave ❤️