Pročitano u novembru i plan za decembar | Jana

Novembar je bio lep mesec za čitanje, budući da sam se tek pred kraj oktobra izvukla iz čitalačke blokade u kojoj sam bila preko dva meseca. Vrlo sam zadovoljna knjigama koje sam pročitala, a još zadovoljnija sam time što više ne stajem usred knjige u nemogućnosti da završim čitanje.

Mesec sam počela i završila delima Bore Stankovića – „Koštanom“ i „Nečistom krvlju“. One su zapravo bile deo obavezne lektire i iako mi je trebalo malo podsticaja da ih započnem, vrlo brzo sam ih obe završila, obe su me oduševile i dodajem ih na listu lektira koje su mi se dopale. Obe govore o pishologiji i načinu života ljudi u južnijim krajevima Srbije krajem XIX veka i obe su koliko zanimljive toliko i potresne. Glavne junakinje Koštana i Sofka su svakako izuzetne i nimalo nalik ženskim likovima predstavljenim u srpskoj književnosti s kojim sam do sada bila upoznata i na koje sam navikla i stoga skidam kapu Stankoviću.

Sledeća knjiga koju sam još vukla iz oktobra bila je „Između dva svijeta“ A. G. Hauard. Prilično mi se dopala i podsetila me na „Alisu u zemlji čuda“, koju moram ponovo da pročitam. To bi, dakako, bila dosta mračnija verzija Zemlje čuda koju je Hauardova ponovo izmaštala i definitivno je nešto što bi svi ljubitelji prvobitnih Kerolovih knjiga o njoj trebalo da pročitaju. Moje ostale utiske možete pročitati u recenziji ovde.

„Braća metalci“ autora Antija Halme zaista su mi ulepšali tmurne i kišne dane ovog novembra svojim specifičnim humorom. Knjigu bih preporučila svima koji imaju loš dan, jer  sam sigurna da bi im izmamila osmeh na lice već na prvoj strani, kao što je i meni. Mnogo mi se svidelo i to što se radnja ovog tinejdžerskog romana  odigrava u Norveškoj, što knjizi daje jedinstvenu atmosferu.

Ovaj Sajam knjiga jedva sam čekala najviše zbog dve knjige, od kojih je jedna „Nebo je svuda“ Džendi Nelson. Ako nas pratite već neko vreme na Instagramu ili ovde, znali biste da mi je Džendi Nelson jedan od omiljenih pisaca i da bih pročitala i njen spisak za kupovinu. Malo je reći da sam oduševljena knjigom, i sada da me pitate, i Sunce i Nebo su mi podjednako dobre. Recenziju Sunca možete pročitati ovde, a recenziju Neba ćete uskoro moći da pročitate.

Druga knjiga zbog koje sam željno iščekivala sajam i koju već više od godinu dana želim da pročitam jeste „Illuminae fajlovi“ Džeja Kristofa i Ejmi Kaufman. Verujte mi na reč da je fenomenalna. Fenomenalna, druga reč je ne može opisati. Format je neuobičajen, mesto radnje u svemiru, puna je akcije – nema bolje kombinacije. Sada željno iščekujem i prevod nastavaka.

 

Ovih dana čitam: „Na Drini ćuprija“ Ive Andrića.

 

Za decembar imam prilično ambicioznu listu i nadam se da ću uspeti da pročitam sve knjige s nje:

 

„Petlja“ Džin Rajan

„Knjiga o groblju“ Nila Gejmena

„Razum i osećajnost“ Džejn Ostin

„Mi ostali samo živimo ovde“ Patrika Nesa

„Svici u tegli“ Slađane Kručičan

„Kapija“ Tamare Kučan

„Okean na kraju puteljka“ Nila Gejmena

    “The Blood of Olympus“ Rika Riordana

“The Hidden Oracle“ Rika Riordana

 

Koje knjige ste vi pročitali u novembru? Koje planirate da pročitate u decembru?

Do sledeće objave,

Jana vam šalje pozdrave ♥

Leave a Reply

