Jezik: hrvatski

Datum izdavanja: mart 2015.

Broj stranica: 326

Žanr: tinejdž, fantastika, ljubavni

★★★★

4/5

„Alyssa Gardner čuje šaputanje kukaca i cvijeća – a baš iz tog razloga njena je majka prije mnogo godina završila u umobolnici. Obiteljska kletva pruža se sve do njihove prabake Alice Liddell, stvarne djevojčice koja je nadahnula Lewisa Carrolla za Alisu u zemlji čudesa. Alyssa je možda luda, ali uspijeva to prikriti. Zasad.

Kad se majčino stanje pogorša, Alyssa otkriva da se ono što je smatrala samo pričom zasniva na zastrašujućoj stvarnosti. Prava Zemlja čudesa je mnogo mračnije mjesto nego što je Carroll opisao. Alyssa tamo mora proći brojna iskušenja: isušiti ocean nastao od Alisinih suza, probuditi usnulu čajanku i ispraviti Alisine pogreške kako bi spasila svoju obitelj.

A mora odlučiti i kome će vjerovati: Jedu, svome najboljem prijatelju, ili privlačnom ali sumnjivom Morpheusu, koji je vodi kroz Zemlju čudesa, ali njega možda vode vlastiti motivi…

Sjajan prvijenac koji istražuje grotesknu ludost mističnog podzemlja, ali i probleme prvih ljubavi i odrastanja.“

Verujem da ne postoji osoba koja ne zna za Kerolovu „Alisu u zemlji čuda“, bilo da je pročitala knjigu ili pogledala Diznijevu ekranizaciju. Kao mala sam obožavala crtani, a kada sam prvi put pročitala knjigu kao školsku lektiru još u prvim razredima osnovne škole bila sam očarana. Ipak, to je bilo davno i lagala bih kada bih rekla kako se svega sećam, jer mi je sve ostalo u nejasnim, maglovitim slikama i ova knjiga Hauardove mi je savršeno poslužila kao neka vrsta podsećanja. Čak sam odlučila da pročitam ponovo „Alisu“, kao i prvi put „Alisu s druge strane ogledala“. (Pronašla sam predivno izdanje na Sajmu koje sadrži obe zahvaljujući Stsh’s Book Corner blogu, na koji obavezno morate da bacite pogled ako ga već ne pratite!)

Hello! 😊👋 What is your favorite book from the period when you were little? 😊 Alice in Wonderland would definitely be one of mine… It was one of my favorite stories when I was little and I'm still very fond of it. However, I've never gotten around to read Alice Through the Lookin Glass and I really want to do that soon. I've recently read Splintered which is tightly connected to Carroll's story and I was more than happy to explore that world once more. 😊 This lovely edition by @kontrast_izdavastvo which contains both stories ( In Wonderland and Through the Looking Glass) had to be mine the second I found out about it on @stshsbookcorner 's photo or blog post, i'm not quite sure (thanks for sharing, however ❤️), and it was a part of my Book Fair book haul. 😁 ✨Jana #aliceinwonderland #alicethroughthelookingglass #lewiscarroll

A post shared by Fangirl's Bookshelves (@fangirlsbookshelves) on

U odnosu na originalnu priču, nova je znatno mračnija, s jezivim tonovima, koje u ranom detinjstvu ne bih mogla da povežem s pričom koja je mnogima, pa i meni, obeležila detinjstvo. Ipak, takva se odlično uklapa u pandemonijum Zemlje čuda i samo doprinosi lepoti priče. Kada bolje razmislim, ova Zemlja čuda podosta podseća na nešto što bi Tim Barton stvorio.

U prvom planu imamo šesnaestogodišnju Alisu koja se naizgled dobro drži s obzirom na situaciju u porodici, ali kako se i njeno stanje pogoršava, to je istrajnija da pronađe rešenje i okonča porodičnu kletvu. Alisa se vodi srcem i ljubavlju prema majci, prema Džedu, ali i prema Morfeusu i pokušava sve to da uskladi. S vremena na vreme, njeno ponašanje je vrlo iritantna zbog njene opsesije Džedom, ali je u suštini ona jedan od najinteresantnijih ženskih likova o kojima sam čitala. Ona je skejterka, oblači se u pank fazonu i pravi slike od mrtvih buba, što je pomalo morbidno, ali i prilično zanimljivo i baš bih volela da vidim neko od njenih dela. Alisa je zanimljiva i prilično jedinstvena u svetu knjiga za mlade i zbog toga što nije samo dobra ili samo loša, već se kroz knjigu vidi i njena mračnija strana, što je čini prilično realističnom.

Dok nisam počela da čitam ovu knjigu, nisam znala koliko sam želela da konačno nabasam na knjigu s dobrim ljubavnim trouglom, jer takve nisam čitala odavno. Dakle, sada sam konačno naišla upravo na jednu takvu knjigu. Alisa se nalazi između Džeda i Morfeusa, dva vrlo različita lika koja Alisi pristaju na dva potpuno različita načina.

Džed je Alisin drug iz detinjstva i njena dugogodišnja simpatija. On je skejter kao i ona, voli umetnost i umetnik je i sam. Ima tmurnu prošlost i na neki način je izmučeno čeljade s problemima s taticom, što je segment pripovedanja koji se iz knjige u knjigu sve češće ponavlja i koji ne podnosim u žanru za tinejdžere. Džed je od onih napadno zaštitnički nastrojenih likova,  vrlo posesivnih, ako mogu da dodam, i samim tim i vrlo neprijatan. U početku je baš slatko što želi da je zaštiti od loših stvari, ali kako knjiga odmiče, on sve  više iskazuje i svoju ljubomoru i potrebu da sve bude po njegovom.

S druge strane, tu je Morfeus, jedini od žitelja Zemlje čuda koji može da komunicira s Alisom. Vrlo je misteriozan i ćudljiv, samim tim i donekle nepoverljiva osoba (leptir, hm?). Vrlo je privržen Alisi, što ga ne sprečava da se igra njenom glavom i mislima. S njim se nikada ne zna na čemu smo, jer često obmanjuje i govori poluistine. Ali ako biste me pitali na koga on podseća, mislim da bih bez sumnje rekla da je na neki način kao Dejmon Salvatore. Loš momak kog volimo da mrzimo i mrzimo da volimo. On je takođe i taj koji pomaže Alisi da otkrije sopstvenu mračniju, haotičnu stranu, ali i da je prihvati kao sastavni deo nje.

A ako biste me još pitali za koga navijam, moj odgovor je – za Morfeusa.

Stil pisanja je vrlo lep i veoma mi se dopao, rečenice su melodične, pune prelepih opisa koji su udahnuli život knjizi. Posebno su mi se svidele mnogobrojne verzije pesmica koje Morfeus recituje (peva?) Alisi u više navrata. Radnja je vrlo dinamična i drži pažnju gotovo do samog kraja. Na kraju, ipak, usled mnogo preokreta nisam više znala šta se kad desilo i zašto, jer je zaplet postao poprilično konfuzan. Peripetija na peripetiju, sve se mnogo zapetljalo. Ipak, to je i deo na kom dobijamo gotovo sve odgovore i iako sam na kraju nekako sve shvatila, bila sam razočarana što rasplitanje nije bolje urađeno. Sem toga stvarno nemam veće zamerke, ali to knjizi nažalost skida jednu zvezdicu.

Takođe, vrlo mi se dopao deo s vilama, povezanost Zemlje čuda i normalnog sveta, priča prve Alise, priča Alisine majke. Alisin zadatak da popravi sve što je ostavila u haosu prva Alisa najbolji je dodatak fabuli. Knjiga ima mnogo aspekata i delića slagalice koji se moraju složiti kako bi se mogla sagledati čitava priča i mislim da je spisateljica to uspela da uradi gotovo savršeno.

Jedva čekam da nastavak bude preveden i nadam se da ću imati dovoljno strpljenja do tada, pošto mi je rečeno da se nastavak može očekivati do leta. Molim vas, držite mi ruke dalje od e-knjiga.

Da li ste vi čitali „Između dva svijeta“? Kakvi su vaši utisci? Da li ste pročitali čitavu trilogiju? Rado bih s vama diskutovala u komentarima. 🙂

Jana vam šalje pozdrave ♥