FILMSKA PREPORUKA : SANJARI (2003)

Znam da niste očekivali, a ni navikli, da vidite članke o filmovima ili muzici na našem blogu, ali je moja ideja bila da s vremena na vreme podelim sa vama neke od mojih omiljenih filmova i bendova prosto zato što mislim da treba da ih pogledate/poslušate, a i mislim da će vam se dopasti, ukoliko ih i ne zavolite.

Takođe, planirala sam da pišem kada nađem vremena neku vrstu preporuke – Ukoliko vam se svidela ova knjiga, svideće vam se ovaj film i obrnuto, jer znam da ja želim da tako nešto postoji, a nigde ga ne mogu naći.

Dakle da kažem nešto i o samom filmu.

Sanjari (2003) je film Bernarda Bertolučija, i to njegov poslednji. Kategorišu ga kao filmsku ljubavnu dramu, međutim, ukoliko ga budete pogledali, shvatićete da je mnogo više od toga i da zapravo možete pronaći elemente svakog žanra u njemu.

Radnja se odvija 1968. godine u Francuskoj, dok u pozadini pršte pariski studentski protesti. Mladi Amerikanac koji studira u Parizu upoznaje blizance – Izabelu i Tea, misterioznog i šarmantnog brata i sestru i oduševljen je njima.

Kada Izabelini i Teovi roditelji odu iz Pariza na mesec dana, Metju se useljava kod njih i polako otkriva i drugu stranu života kada si mlad i šta odrastanje zapravo predstavlja.

Nije baš najjednostavnije opisati radnju ovog filma zato što čak i kada ga pogledate, vi zapravo niste sigurni o čemu se tu tačno govori. Znate, ima romanse, ali ne možete s uma smetnuti proteste ili problem sa Izabelom i Teom. Da bi se film u potpunosti razumeo mislim da je potrebno pogledati ga više od jedanput.

Ja volim da posmatram ovaj film kao pre svega ljubavnu priču, znate – o mladim ljudima koji ne shvataju šta rade, igraju se jedni s drugima, misleći da uživaju u svojoj mladosti, a zapravo žive bez ikoga da im kaže šta je dolično, a šta ne; bez ikoga da im zapravo i pomogne da shvate ko su sada i šta žele da postanu.

Meni su Sanjari postali omiljeni film tek nakon trećeg gledanja i ne samo zbog same priče, već i zbog toga što je gluma bila odlična – fantastična, zapravo; tonovi su bili prelepi i sve je bilo baš onako kako treba da bude. Sve se nekako uklapalo i prosto mi je ceo film nekako bio zadivljujuć.

Izabelu je igrala Eva Grin (300: Uspon carstva (2014), Kazino Rojal (2006), Grad greha: Ubistva vredna (2014), Mračne senke (2012), i tako dalje), moja omiljena glumica i ona je zapravo i bila razlog što sam odlučila da pogledam ovaj film. Ulogu Metjua, mladog Amerikanca, tumačio je Majkl Pit (verovatno ga znate iz filma Poreklo očiju (2014) ili kao Mejsona Vergera iz NBC-jeve serije Hanibal), dok je Tea igrao Luis Garel, koji vam može biti poznat iz filmova kao što su Vrelo leto (2011) ili Umišljene ljubavi (2010).

Ubaciću par mojih omiljenih scena iz filma i pokušaću da vam ništa ne spojlujem tom prilikom.


the_dreamers


936full-the-dreamers-screenshot


dreamers3


TheDreamers2003


HegJC


the-dreamers


I da, imam samo još jednu stvar da kažem : Imajte na umu da OVAJ FILM NIJE ZA OSOBE MLAĐE OD 16 GODINA. U filmu ima poprilično eksplicitnih scena i nagosti, tako da mlađima ne bih preporučila da gledaju.

Nadam se da vas je ovo što ste pročitali dovoljno privuklo da filmu date šansu!

Ukoliko ste već pogledali Sanjare, javite nam se na instagramu ili na našoj fejsbuk stranici, a možete jednostavno i ovde dole ostaviti komentar i reći mi kako vam se dopao film, šta mislite o njemu i kako ste ga razumeli!

Uživajte,

Jelka xx

3 Comments Add yours

  1. Tiara Moon says:

    Zainteresovala si me. Pogledaću već danas! 😊

    Like

      1. Tiara Moon says:

        Pogledala sam ga jos tad, ali nisam javila utiske. Svima ga preporucujem, mnogo mi se dopao, cudan je i drugaciji definitivno! Ostavio je bas jak utisak jer je prica mnogo dobro ispricana, iako ima mnogo misterioznosti. Hvala na preporuci, bas mi je drago sto sam ga pogledala. 🙂

        Like

Leave a Reply

