Trg od knjige 2016| Jana

Ne znam za vas, ali sajmovi knjiga su za mene kao dodatni rođendan. Ove godine imam sam toliko sreće da ću imati dva dodatna rođendana pored mog  – na jednom sam već bila, a to je bio Trg od knjige u Herceg Novom.

Međunarodni sajam knjiga Trg od knjige organizuje se jednom godišnje, od 21. do 28. jula, već  14 godina u Herceg Novom, u Starom gradu na Trgu Belavista. Ako niste znali, Herceg Novi nazivaju i Gradom pisaca jer su u njemu svoja dela stvarali mnogi naši velikani poput Ive Andrića, Alekse Šantića, Sime Matavulja, Stevana Raičkovića… Za osam dana, koliko sajam traje, izdavači kako iz Crne Gore tako i iz Srbije i regiona izlažu svoje popularne naslove, mnogi uvaženi pisci, kritičari i predavači predstavljaju književna dela i drže predavanja o raznim temama iz književnosti, a neretko program obogaćuju svojim nastupima i poznati glumci i muzičari. Ovaj sajam jedinstvenim čini  lepota starih mediteranskih kamenih kuća koje se okružuju Trg lepog pogleda, što Belavista na italijanskom jeziku znači.  Jedno od tih zdanja  je i Gradska biblioteka čiji su poslenici zaslužni za ovu proslavu knjige i lepe reči. Crkva Svetog arhangela Mihaila koju okružuju visoke palme, miris leta i mora doprinose atmosferi savršenoj za uživanje u pisanoj reči i razgovoru o njoj.

pjimage

Vrlo inspirativnu i podsticajnu besedu na otvaranju održala je Vida Ognjenović, srpska književnica, rediteljka i diplomata, pozdravljajući sadašnje ali i buduće obožavaoce knjige, govoreći o značaju knjiga i biblioteka, ali i o današnjem zaboravljanju važnosti  kulture čitanja, između ostalog citirajući Josifa Brodskog: „Spaljivanje nije jedini zločin prema knjizi, ima i drugih – nečitanje knjiga je jedan od težih.“

2016. godina je u znaku Šekspira i širom sveta se obeležava četiristogodišnjica smrti ovog književnog velikana. Tako je prof. dr Zorica Bečanović Nikolić održala predvanje pod nazivom „Šta je Šekspir nama, ili mi njemu?“, slikovito objašnjavajući koliko Šekspirova dela utiču na čovečanstvo i koliko su zapravo bitna. Naposletku, Irfan Mensur je svojom monodramom „Glumac, kaži nešto smešno“ krunisao otvaranje Trga od knjige, izazivajući u publici čitav spektar emocija.

pjimage (3).jpg

Nakon završetka programa obišla sam štandove izdavača i da sam mogla, mislim da bih ostala čitave noći razgledajući i listajući knjige. Na štandu Nove knjige kupila sam „Tuđinku“ Dajane Gabaldon, koju želim da pročitam već dugo, a nakon što sam počela da pratim i seriju rađenu po ovoj knjizi jednostavno nisam mogla da odolim.

IMG_20160722_192137-01.jpeg

Moto ovogodišnjeg Trga od knjige je bio citat Horhea Luisa Borhesa: „Neka se drugi hvale knjigama koje su napisali. Ja se hvalim knjigama koje sam pročitao“. Zato čitajte, čitajte, čitajte.

Da li vi volite sajmove knjiga i ostale knjiške događaje? Hoćete li ići na ovogodišnji Sajam knjiga u Beogradu?

Do sledeće objave,

Jana vam šalje pozdrave ♥

4 Comments Add yours

  1. Jao blago tebi! Ja sam ga promasila za dve nedelje 😣. Naravno da obozavam sajmove (mislim da to vazi za sve knjiske moljce), pogotovo onaj u Beogradu koji nikako docekati 💗

    Liked by 1 person

    1. Ih, šteta. 😔
      Jooj, dok dočekamo beogradski… 😅

      Liked by 1 person

  2. Maja says:

    Čini mi se da je baš lepo bilo na sajmu, volela bih da sam i sama mogla da ga posetim. Ali, svakako dolazim na beogradski sajam, čak već imam i listu knjiga koje planiram da kupim na istom! 🙂

    Liked by 1 person

    1. Nadam se da ćeš imati priliku da ga posetiš jednom, stvarno je jedinstven. ☺
      O kolikom broju knjiga se radi na spisku? Moj je već poduži, moraću malo da ga skratim. 😅

      Like

Leave a Reply

