PROČITANO U JULU (Jelisaveta)

Zdravo! Znam da niste navikli da čitate ovakve članke, bar što se mene tiče, ali sam odlučila da pokušam, kad god imam vremena, da ih postavljam.

Knjige koje kod nas nisu prevedene ostaviću na engleskom.

Pa da počnemo!

  • Since You’ve Been Gone – Morgan Matson

Nedavno sam otkrila knjige Morgan Matson i otkad sam pročitala Amy and Roger’s Epic Detour postala sam zavisna. Knjige su savršene za leto. A i za svako drugo doba godine, da budem iskrena.
Ova knjiga govori o dve devojke, najbolje drugarice, od kojih je jedna otvorena, druželjubiva, a druga zatvorena, senka ove prve, ali srećna što je tako. Kad Sloan odjednom nestane, ne ostavljajući čak ni poruku Emili, osim liste sa stvarima koje mora da uradi ne bi li prevazišla socijalnu anksioznost, Emili je ostavljena potpuno sama. U pokušaju da sve stvari skine sa liste susrešće se sa zgodnim Frenkom i konačno će dobiti šansu da otkrije ko je stvarno, bez Sloan.

Ono što mi se posebno sviđa kod knjiga ove spisateljice jeste to da iako ima ljubavne priče, to nije ono što je najbitnije. Uvek postoji nešto drugo sa čime se likovi suočavaju i ta sama ljubavna priča dolazi nekako na samom kraju, tako da vi ne znate šta se sa parom desilo.

To saznate u narednoj knjizi, ali shvatićete već o čemu pričam ukoliko budete pročitali njene knjige.


  • Second Chance Summer – Morgan Matson

Kao što sam već rekla par redova iznad, stvarno sam postala opsednuta. Nažalost, ova knjiga je poslednja knjiga Morgan Matson jer sam pročitala preostale tri.

Second Chance Summer je priča o devojci čiji se otac iznenadno razboleo i porodica odlučuje da ode u kuću na jezeru nakon pet godina i tamo provedu celo leto. Ona ne želi da ide tamo pošto je ostavila stvari u popriličnom haosu, što sa svojom drugaricom Lusi, tako i sa dečkom iz detinjstva, Henrijem. Svašta joj se izdešava dok je u Feniksu, ali isto tako dobija mogućnost da svog oca upozna bolje. Kako vreme prolazi, ona shvata da nema dovoljno vremena da provede sa ljudima koje voli i ja mislim da najbitnija stvar kojoj nas ova knjiga uči jeste da treba da cenimo svaki trenutak proveden sa ljudima koje volimo jer ne znamo koliko brzo ti ljudi mogu da nestanu iz naših života.


  • The Raven Boys – Maggie Stiefvater

Možda sam ovo već rekla u nekom od prethodnih članaka, ali ja sam ovu knjigu već pročitala. Nažalost, nisam imala priliku da nastavim sa serijalom, međutim sada kada je četvrti i završni deo ovog serijala izašao, odlučila sam da ovu ponovo pročitam i da nastavim dalje.

Knjiga mi se svidela mnogo više nego nakon prvog puta, što je jako neobično, ali evo, ovo je već drugi put kako se tako nešto dešava u manje od godinu dana, dakle, moji ukusi se definitivno menjaju.


  • The Dream Thieves – Maggie Stiefvater

Kao što već pretpostavljate, ovo je drugi deo serijala i samo da vam kažem, priča postaje sve bolja i bolja. Pošto ima ljudi koji ne znaju ništa o likovima, samo ću reći da imam veliki problem jer mi se dopada Ronan. RONAN. Od svih likova u ovom romanu, Ronan. (Ali isto tako, šipujem ga sa nekim drugim likom jer su savršeni, tbh)

Ovo je treća i poslednja knjiga trilogije Uspon crvenog. Ja prosto obožavam ovu trilogiju. Postala mi je jedna od omiljenih i željno iščekujem neke vesti o filmu jer ova trilogija ima TAKAV potencijal. Mislim da bi filmska adaptacija mogla biti odlična jer knjige sadrže i elemente naučne fantastike, i fantazije, i distopije, a opet, sve je tako nekako realistično.

Razvoj likova je bio tako prirodan; niko od njih nije postajao samo bolji i bolji, ne. Obično imamo priliku da vidimo likove koji ili ostanu isti ili se menjaju na bolje i postaju sve hrabriji i sve bolji i bolji i nakon svega što su uradili oni su i dalje dobri. Ali Darou… Darou. Toliko se promenio od prve knjige i prošao je kroz toliko stvari, koje su ga promenile i pretvorile u čoveka kojega ni on sam ne prepoznaje, pa čak ni ne voli, ali ipak vremenom nauči kako da živi sa tim.

Ma, odlična trilogija. Verujte mi. Pročitajte je. Molim vas?


  • Blue Lily, Lily Blue – Maggie Stiefvater

Neću pisati ništa o ovom serijalu opširno jer želim da napišem recenziju o celom serijalu nakon što završim The Raven King, koji samo što je stigao! (Dobro, verovatno par dana pre nego što ćete vi ovo pročitati, ali razumete šta hoću da kažem)

Dakle, malo pre nego što je film izašao, ja sam odlučila da neću pročitati ovu knjigu. Jednostavno nije to za mene. Svideo mi se trejler – mislim da je bio pun emocija, a i volim i Emiliju i Sema. Međutim, kako se film približavao svojoj premijeri, ja sam polako gubila interesovanje. Ali, ono što je interesantno; kad god ja odlučim da neću da pročitam neku knjigu, obično se to završi tako što ja ipak uzmem i pročitam tu knjigu. E pa ni ova nije izuzetak. Pročitala sam je u dva dana i svidela mi se mnogo više nego što sam mislila da će. Ipak, bilo je tu nešto što mi je smetalo sve vreme i još uvek ne znam šta je to, pa sam zbog toga morala knjizi da dam četiri, umesto pet zvezdica. Takođe mi ni kraj nije bio preterano srceparajuć.


  • The Assassin and the Pirate Lord i The Assassin and the Healer – Sara Dž. Mas

Ukoliko pratite naš instagram malo duže, sigurno znate da obožavam sva Sarina dela, pa tako i njen serijal Throne of Glass. Dakle, ja sam pred izlazak pete knjige ovog serijala – The Empire of Storm – morala da pročitam i novele. Nažalost, nisam pročitala svih pet, već samo prve dve, ali se nadam da ću u avgustu uspeti da ih pročitam sve.


  • Until Friday Night – Abi Glajns

Izuzetno se brzo čita (ukoliko me imate među prijateljima na goodreads-u verovatno ste već videli moje utiske), ali mi se nimalo dopala nije. Mislim da je jako teško poistovetiti se sa likovima, i to ne zbog onoga kroz šta prolaze, već zbog toga što je sve tako usiljeno i tako površno. Od mene je dobila 2 zvezdice.

BeFunky Collageeeer


Trenutno čitam The Raven King, ali pošto nisam sigurna hoću li je završiti u naredna četiri dana, nisam ja svrstala ovde.

Samo bih vam još rekla da ću, ukoliko budem našla vremena, postaviti i šta ću čitati u avgustu.

Ako želite da čitate moje utiske i tokom samog čitanja knjige, možete me dodati na goodreads-u – moj username je classical_sophistication.

Do sledećeg puta,

Jelka

2 Comments Add yours

  1. Morgan Matson 💕 veliko obožavanje.. I ja sam pročitala The Raven boys u julu i baš mi se svidela, definitivno moram da nastavim sa serijalom ☺

    Like

    1. Obavezno nastavi! Zaista odličan serijal, kajem se što ga nisam ranije pročitala.
      A Morgan Matson je savršena. Moguće posle Colleen Hoover, omiljena spisateljica contemporary-romance romana. 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

