Pročitano u maju | Jana

  Maj stvarno nije bio moj mesec za čitanje knjiga. Generalno u ovom periodu svake godine sam u trci s vremenom jer prokrastinacija odradi svoje i onda sve što je trebalo odavno da uradim u školi, radim u poslednji čas. No, pređimo na knjige.

  Prvo što sam pročitala prošlog meseca bila je „Zvezda zore“ Pirsa Brauna. Čim sam krajem aprila završila „Sina zlatnoga“, morala sam što pre da pročitam i poslednju knjigu trilogije „Uspon crvenog“. Kako su me prethodne dve knjige oduševile, tako me nije ni ova razočarala. Pirs Braun je zaista majstor svog zanata. Savršeno je zaokružio priču . Ovo mi je postala jedna od najomiljenijih trilogija.

★★★★★

   Druga je bila knjiga „Kruna“ Kire Kes, velika završnica serijala knjiga „Izbor“. Ne mogu vam opisati koliko volim ovaj serijal. Prošlog leta pročitala sam za jednu noć prvobitnu trilogiju (što verovatno nije bila najpametnija odluka koju sam donela u životu) i naknadno četvrtu knjigu i novele. Sve knjige držale su me budnom do kasno, što je i s „Krunom“ bio slučaj. Kratko i slatko – tako bih je opisala. Iako je ovo bila najkraća knjiga u ovom serijalu, zadržala je duh prethodnih knjiga i završila priču na veličanstven način.

★★★★★

   Dolazimo do jedne od najlošijih knjiga koju sam pročitala do sada – do „Zabranjene strasti“ Penelopi Vord, koja je prvobitno prevedena kao „Voljeni polubrat“ ali eto, pretpostavljam da sadašnji prevod privlači više publike. Znate, po mnogobrojnim hvalospevima o knjizi mislila sam da je stvarno odlična, ali avaj. Kao prvo, stil pisanja i jezik su vrlo siromašni i nezanimljivi. Zatim, zaplet je potpuno rađen po klišeu, što je umanjilo vrednost bavljenja tabu temom, kojom se roman bavi, koja bi trebalo da unese neke novine. Likovi su bezlični, previse jednodimenzionalni,  neslojeviti, tačnije svi sem Eleka u nekim delovima. Tek pred kraj knjiga postaje bolja i pitam se zašto nije tako napisana cela. Sve u svemu, veoma sam razočarana.

★★

   „Mlada elita“ Mari Lu je nešto novo i jedinstveno. Ne znam zašto sam toliko čekala da je pročitam, kada Mari Lu zaista obožavam. Posle „Legende“ iznedrila je priču o Adelini, vrlo specifičnoj devojci, nikako uobičajenoj heroini koja je oličje morala i dobrote. Ne, Adelina je puna mržnje i pohlepe i iako iz možda i dobrih namera postupa kako postupa, povređuje sve oko sebe, pa čak i sebe samu. Kada sam bila na polovini knjige, drugarica mi je otkrila kraj (hvala ti, Majo) i nakon toga sam imala malu blokadu zbog koje nikako nisam mogla da nastavim s čitanjem. No, nekako sam se naterala da je završim i iako utisak nije bio toliko jak koliko bi bio da nisam već znala šta će se desiti, mnogo mi se svidela i jedva čekam da Urban Reads na police knjižara iznese „Društvo ruža“.

★★★★★

   Imajući u vidu koliko su svi uzbuđeni zbog filma rađenog po knjizi Džodžo Mojes „Dok nisam srela tebe“, i sama sam poželela da vidim zašto su svi toliko zaljubljeni u tu priču. Na kraju sam se i sama zaljubila u nju. Kraj me je neizbežno rasplakao, ali kako kažu, bitna je priča, ne njen kraj. Priča me je potresla, ali i otvorila mi oči. Zasigurno je ovo jedna od knjiga koje mislim da bi svako barem jednom trebalo da pročita u životu. Sada nestrpljivo čekam film i prevod nastavka knjige, „Posle tebe“.

★★★★★

    Poslednja, ali ne manje važna pročitana knjiga ovog meseca jeste „Kad su cvetale tikve“ Dragoslava Mihailovića. Ovo je zapravo bila obavezna lektira koju smo obrađivali na času i naravno da sam je pročitala u poslednji čas. Moram reći da je ostavila snažan utisak na mene. Neizmerno potresna knjiga u kojoj se ređa tragedija za tragedijom. A najtragičnije je to što se mnogo toga što je napisano u knjizi nekada stvarno dešavalo, a dešava se i sada.

★★★★

PicsArt_06-02-03.01.17.jpg

Ovako bi izgledala moja gomilica pročitanih knjiga. Jedino fali „Kruna“ koju sam čitala kao e-knjigu.

To bi bilo sve što sam pročitala u maju. Bilo je i suza i smeha, ma čitav svemir raznih osećanja, kao i obično. Nadam se da ću sledećeg meseca imati više knjiga za koje ću moći da kažem da su pročitane  i da ću preći polovinu godišnjeg izazova na Goodreadsu (do sada sam  pročitala 35 knjiga od 80, što mi je cilj).

Šta ste vi čitali prošlog meseca? Šta mislite o knjigama koje sam ja pročitala? Ako učestvujete u Goodreads izazovu, kako napredujete?

 

Do sledeće objave,

Jana vam šalje pozdrave ♥

 

 

 

Leave a Reply

