Izdavač: Urban Art

Datum izdavanja: Oktobar 2015.

Broj stranica: 381

Žanr: Ljubavni

★★★★★

5/5

Iskrena da budem, već dugo sam zagledala knjige ove spisateljice po knjižarama, čitala o njima i o spisateljici po internetu i nisam mogla a da se ne zapitam „Kasnim li ja to ponovo na žurku?“, jer sam svuda nailazila samo na reči hvale. Ispalo je da dobrano kasnim. Zahvalna sam što su u izdavačkoj kući Urban Art velikodušno odlučili da upravo nas obraduju besplatnim primerkom ove knjige.

Na roman „Oduvek“ čekalo se godinama. On je tačka koju je spisateljica spremala da stavi na daleko poznatu priču o Jani i Stevanu, koja se provlačila kroz prethodna tri romana „Beograđanka“, „Made in Beograd“ i „Zauvek“.  Njihova ogromna ljubav tokom godina je nailazila na nebrojene prepreke, imala je uspone i padove, a moto ove knjige nam odslikava njihove nedaće, koje ih ponovo sustižu  – „Postoji li grešna ljubav ili nam je svaki greh zbog ljubavi oprošten?“

Prva misao koju sam imala kada sam se upoznala s likovima i pričom bila je „Ma, ova ljubav je otrovna!“ Nakon pročitane „Beograđanke“, skačući odmah na veliku završnicu fabule ostala sam pri istom mišljenju.  Jednostavno nisam mogla da navijam za Stevana i Janu, iako su prividno ili na trenutke možda i bili divan par.

„Pakao nekada dobro zvuči, ako ne goriš sam.“

Jača polovina ovog para je zasigurno protagonistiknja Jana. Sudbina (ili bolje da kažem autorka) dobrano se poigrala s njenim životom. Nakon svakog sloma je izašla jača nego što je bila, mada je bilo trenutaka kada sam se zaista plašila da li će se izvući (živa).  „Koliko je lepa, toliko je luda“ opis je koji joj pristaje. Devojka je kroz knjigu pokazala toliko hrabrih ludosti koje je bila spremna da učini zarad onih koje voli, ali najpre radi sebe same. Dokazala je da devojci nije potreban princ na belom konju  da je spase, već da ona to može potpuno sama. Uvek mi bude drago kada imam priliku da posmatram napredak likova, i s Janom je tako.

Znate, kada nešto čitam, od skoro volim da lepim papiriće u raznim bojama po stranicama na kojima se nalaze dobri citati i događaji,  ili da ih jednostavno podvlačim običnom olovkom. Da sam to radila i s ovom knjigom potrošila bih sve papiriće i ispodvlačila je celu – na svakoj stranici se mogla pronaći mudra misao, vešto uobličene rečenica ili događaj koji može u nekome da pobudi čitav svemir osećanja. Stil pisanja je jedinstven, ispunjen vrlo bogatim jezikom, na kom verujem da bi mnogi današnji pisci pozavideli. Knjiga se brzo čita, jer je radnja takva da te i posle završenog poglavlja tera da okreneš sledeću stranicu.

„Visine i daljine biraš. Krila te vode u visine. Noge u daljine. Blizine te same nađu. I nema veze što su možda trenutno daleko… Bitno je da znaš šta je tvoje bliže od najbližeg. Kažu… Da nema mraka ne bismo videli zvezde. Da nema onog od čega bežiš, možda nikada ne bi znao gde želiš da ostaneš.“

Da znate da nisam skoro pročitala knjigu u kojoj pisac toliko muči svoje likove. Stalno se dešavaju zapleti i peripetije. Sam kraj prilično je neočekivan. Trebao mi je trenutak da se priberem kako bih nastavila s čitanjem. Ali zato me je oduševio i, umesto da kao obično plačem dok završavam i poslednju stranicu knjige, čitanje ove knjige završila sam sa širokim osmehom.

„Kraj se često sam od sebe dogodi… A priču… Priču pišemo sami. Ne znaš kada će pasti tačka. Zarezi su tu da bismo zastali… A kada zastanemo i pogledamo unazad… Lepo je smejati se… Svemu što je prošlo, svemu što dolazi.“

Od mene knjiga dobija sve preporuke i sasvim sam sigurna da ću nastaviti da pratim rad ove mlade autorke. A vi? Da li ste čitali knjige Tamare Kučan?

„Nikada se ne sećamo trenutka kada smo sišli sa ringišpila. Vožnja je ta koju pamtimo.“

Jana vam šalje pozdrave ♥